VR HEADSET BEMUTATÓ

PC ALAPÚ VR HEADSET

A számítógép alapú headsetek jelenleg a legelterjedtebbek! Két féle headsetet különböztetünk meg működési elvük alapján. A bázisállomásos követésen alapulókat, valamint a kompaktabbakat az úgynevezett “Inside-out tracking“-et használókat. Az előbbinél szükség van minimum két, a headsettől teljesen különálló követőrendszerre, mely segít meghatározni a játékos és a játék követők (controllerek) helyzetét a térben. Az utóbbinál ezek az érzékelők a szemüvegben kaptak helyet, így könnyebb ezeknek a VR rendszereknek a szállítása és telepítése. Fontos megjegyezni, hogy a bázis állomásos követésen alapuló rendszerek sokkal pontosabbak, így precíz rendszerekhez azt preferáljuk.

HTC VIVE

A HTC első VR headsete a mai napig a legtöbb igényt kielégíti. A bázis állomások segítségével 40 négyzetméternyi teret is könnyedén lekezel, bármilyen fényviszonyok között. A kontrollereivel szinte bármilyen precíz művelet könnyedén elvégezhető.

Követés: Bázis állomás
Felbontás: 2160 X 1200
Frissítési ráta: 90Hz Belátási szög: 110° Beépített fülhallgató: Nincs Teljes szett: Igen

4/5

VIVE PRO

Ahogy a neve is sugallja professzionális felhasználásra lett létrehozva. Akár 100 négyzetméteren képes több eszközt lekövetni a tovább fejlesztett bázisállomásokkal, kiegészítőként pedig vezeték nélküli adapter rendelhető hozzá, a kábelmentes élmény biztosítása érdekében.

Követés: Bázis állomás 2.0
Felbontás: 2880 X 1660
Frissítési ráta: 90Hz
Belátási szög: 110°
Beépített fülhallgató: Van
Teljes szett: Igen

4.5/5

VIVE COSMOS

A VIVE egyik legérdekesebb headsete, a mindennapi használatra készült. Az előlapja cserélhető így képes akár 5 különböző headsetként is működni. Támogatja a bázisállomásokat is, de alapértelmezetten a követési rendszer a headsetben kapott helyet.

Követés: Inside-out tracking
Felbontás: 2880 X 1700
Frissítési ráta: 90Hz
Belátási szög: 110°
Beépített fülhallgató: Van
Teljes szett: Igen

2.5/5

VALVE INDEX

A jelenleg forgalomban lévő legjobb VR headset. A követési rendszere akár 100 négyzetméternyi teret is lekezel, de ami az igazán érdekes ebben a szemüvegben, hogy a kontrollere minden ujjat egyenként követ. Így a VR térben szinte bármilyen mozdulat megismételhető!
A képkocka frissítési rátája pedig 80 és 144Hz között állítható.

Követés: Bázis állomás 2.0
Felbontás: 2880 X 1600
Frissítési ráta: 144Hz
Belátási szög: 130°
Beépített fülhallgató: Van
Teljes szett: Igen

5/5

OCULUS RIFT S

Az Oculus az első olyan gyártó amelyik tömegesen gyártott VR headsettel rukkolt elő. Ennek ellenére az Oculus Rift tervezésével és gyártásával a Lenovot bízták meg. A szemüveg felbontása és frissítési rátája elmarad a versenytársakétól, viszont a követési rendszere az Inside-out kategóriában piacvezető.

Követés: Inside-out tracking
Felbontás: 2560 X 1440
Frissítési ráta: 80Hz
Belátási szög: 115° Teljes szett: Igen
Beépített fülhallgató: Nincs Hangszóró: Van

4/5

OCULUS RIFT CV1

2016-ban került forgalomba az Oculus első kereskedelmi változata, melyet két dev. kit. előzött meg. Ez a headset nagyon elterjedt és kedvelt. A kivitelezése remek, ugyanis rengeteg fejlesztés előzte meg.
A követési rendszere hasonló a Steam VR bázis állomásos technológiájához.
Ezt a headsetet hivatalosan már nem forgalmazzák!

Követés: Külső kamerákkal
Felbontás: 2160 X 1200
Frissítési ráta: 90Hz
Belátási szög: 110°
Teljes szett: Igen
Beépített fülhallgató: Nincs
Hangszóró: Van

3/5

All in one

Az úgynevezett “minden egyben” headsetek a legelőnyösebbek, ha kitelepülésről van szó. Ezeknél a szemüvegeknél nem szükséges számítógép és bázisállomás, sőt még táp sem, ugyanis beépített processzorral, tárhellyel, kamerákkal és akkumulátorral vannak felszerelve. Azonban ennek meg van az ára, a teljesítménye elmarad egy átlagos PC VR headsettől. 

OCULUS QUEST

A most kapható talán egyik legjobb headset és nem csak az “ALL IN ONE” headsetek között.

Ez a szemüveg egy kakukktojás, ugyanis képes teljesen önállóan működni, de PC-re kötve akár teljesértékű headsetként is tudjuk használni. Specifikációiban az igazi nagyokkal versenyzik.

Ennek a nagy előnye hogy több feladatot is el tudunk látni vele. Hétköznapokon lehet PC-re kötve egy nagy felbontású projekt megjelenítő eszköze, hétvégén pedig magunkkal tudjuk vinni a kitelepülésre.

Fontos megjegyezni, hogy a Quest android alapú alkalmazásokat futtat, ez azért fontos, mert a fejlesztés korai szakaszában érdemes eldönteni, hogy milyen célra készítjük az alkalmazást. A mobilitás vagy a teljesítmény a fontosabb.

Ár érték arányban a legjobb választás.

Követés: Inside-out tracking
Felbontás: 3200 X 1440
Frissítési ráta: 72Hz
Belátási szög: 90°
Beépített fülhallgató: Nincs Beépített hangszóró: Van
Teljes szett: Igen

4.5/5

OCULUS Go

Ha túl akarunk lépni a telefon dokkoló VR headseteken a GO akkor egy jó megoldás. Tudásában elmarad a fent felsorolt szemüvegektől. Nem képes térben meghatározni a helyzetét és kontrollert is csak egy kézre, egy giroszkóppal tud követni, így játékok futtatására nem alkalmas.

Videós tartalmak megtekintéséhez tudjuk javasolni a beszerzését.

Követés: Giroszkóp
Felbontás: 2560 X 1440
Frissítési ráta: 60/72Hz
Belátási szög: 90°
Beépített fülhallgató: Nincs Beépített hanszóró: Nincs
Teljes szett: Nem

2/5

Telefonos VR dokkolók

Több márka is van a piacon akik minőségi telefon dokkolókat kínálnak elérhető áron (pl.: Samsung GearVR, Homido). 

Ezek az eszközök működésükben nem sokban térnek el egy papír VR headsettől, csak imponálóbb a megjelenésük. 

Csak videós tartalom megjelenítésére ajánljuk.

Ügyfeleink

Akikre büszkék vagyunk, hogy velük dolgozhattunk